the beauty of my future garden

publicerat i allmänt;
 
även om jag älskar blommor har intresset för trädgård aldrig riktigt infunnit sig hos mig. min sambo, däremot, älskar allt som har med trädgårdsarbete att göra & han skulle kunna lägga ner all sin lediga tid att rensa & fixa. kanske har mitt ointresse att göra med att jag velat renovera färdigt vår prästgård invändigt innan vi påbörjar vår "riktigt" renovering utomhus.. för nu börjar jag känna att intresset smyger sig på. vi är ju inte helt färdiga på insidan än (blir man nånsin det?), men jag känner mig numera tillfreds med det vi åstadkommit så här långt. nu vill jag sätta massa pionbuskar, hortensia & viburnum i trädgården. fylla på vår vackra syrénhäck & skapa en köksträdgård med pallkragar fyllda med diverse kryddor & rotfrukter. dock har jag svårt att placera ut var någonstans vi ska böra i vår enorma trädgårds. jag vill så gärna att det ska finnas en röd tråd genom allt & inte bara placera ut växter lite här & där.. har ni några tips? 
 
det här är ju drömmen.. en ljuvlig drös vit hortensia
 
& hortensia i blått.. helt fantastiskt!
 
pioner, min absoluta favoritblomma.. vill ha massa vita varianter!
 
& en relativt nyfunnen favorit.. viburnum.
 
 
& som sagt.. ge mig gärna tipsa vad gäller allt inom trädgård! var ska man placera dessa vackra buskar & blommor för att de ska trivas allra bäst? har du en favorit i din trädgård eller en växt du drömmer om? 
 
(fotona har jag funnit på pinterest & plantopedia.. om du vet mer specifik källa få du gärna uppge den)
 

Kommentera inlägget här :