bara vi får va tillsammans är allt så bra

publicerat i allmänt;
inlägg i samarbete med Borås TME / Boråspunktcom
 
 
 
En helt underbar dag är till ända & vi har spenderat den i, för oss, närliggande Borås. Dagen inleddes med guidad tur på Borås djurpark, vilket var en alldeles särskild upplevelse. Inte nog med att vi fick se alla vackra, mäktiga djur fick vi också komma bakom kulisserna & ha chans att se & ställa frågor kring hur djuren faktiskt har det i parken. Så himla imponerad av hela parkens arbete & hur dess utveckling hela tiden går framåt & strävar åt att bara göra det bättre & bättre för djuren & för oss besökare. Hur fantastisk är inte deras bro som går från ingången upp till savannen förresten? Lite jurassic park-känsla tycker jag!
 
& hur underbara är inte denna bild? Du & jag mamma, du & jag.
 
 
 
 
Efter parken checkade vi in på Scandic Plaza inne i stan & gick ut & åt glass på glasscaféet vid orangeriet.. därefter strosade vi omkring en stund i den vackra parken där folk lapade sol, lekte i lekparken & bara njöt av det härliga sommarvädret.. vilken underbar sommar vi har! Ikväll har vi varit på stora torget inne i Borås som bjuder på "sommartorsdagar" med massa bra artister & aktiviteter under hela juli.. & så åt vi såå god mat på Vinci precis nere vid Viskan. Så himla fint & Borås växer verkligen i mina ögon när man gör en sådan här upplevelse & precis som jag nämnt tidigare behöver semester ju inte alltid handla om att åka långväga för att skapa nya intryck.. så fint att lära känna sina närliggande platser på ett nytt vis. Barnen har varit så himla nöjda & glada & i morgon fortsätter vårt äventyr!
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ann Welander:

Borås har också vuxit för mig de senaste åren

Kommentera inlägget här :