afternoon tea & beautiful porcelain

publicerat i allmänt;
inlägg i samarbete med ByBinett.se
 
jag har alltid tyckt det låter så himla mysigt när folk säger att de strosar runt hemma med en kopp kaffe medan bebis sussar sött någonstans nära intill.. så när jag blev gravid med vårt första barn, Alfred, tänkte jag att det var dags att ge kaffedrickandet en chans.. på mammaträffar dracks kaffe hej vilt men det blev liksom aldrig av att jag smakade.. när jag sedan träffade min fina vän Hanny genom en sådan grupp & hon heller inte drack kaffe växte en ny kärlek fram.. den till te! tidigare hade jag kunnat dricka det någon gång lite då & då & då mer för att vara lite trevlig när det erbjöds.. men nu.. jag älskar det! inte mycket som går upp mot en kopp riktigt varmt te & surpla på en lång stund i soffan.. så lugnande & så mysigt & än bättre när man serverar det i vackert porslin likt detta från Bybinett.. 
 
 
 
märket heter Potteryjo & jag har numera en hel uppsättning tallrikar & skålar & nu detta fantastiska te-set som finns här.. fram till & med fredag erbjuder dessutom Bybinett mina följare/läsare 15% rabatt på hela sortimentet.. uppge bara "EMELIESVACKRA" i kassan så dras rabatten av! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :