för ett år sedan..

publicerat i allmänt;
bläddrade igenom lite foton ikväll & kom över de jag har från denna dag för exakt ett år sedan.. då var jag höggravid & hade en klåda från helvetet (hepatos). jag var så besviken över att inte kunna njuta av min sista tid som gravid eftersom jag i övrigt, innan klådan, kände mig starkare än någonsin.. samtliga tre graviditeter har varit fantastiska förutom det besvärliga kliandet som dykt upp mot slutet.. tredje graviditeten utvecklades dock till hepatos & var tusen gånger värre än tidigare gånger.. ingen, som inte haft det, kan föreställa sig hur det känns. jag kunde vakna om natten blodig på både händer & fötter efter att jag kliat i sömnen.. men för det mesta gick det inte att sova över huvud taget. jag minns så väl hur mycket jag önskade att orken att boa innan vår älskade lilla bebis ankomst skulle infinna sig & hur mycket jag ville fota både magen & förberedelserna, men jag fick kämpa för att lyckas hålla mig över ytan. när dessa foton togs hade jag en relativt bra stund mitt i allt & kände att jag var tvungen att dokumentera magen litegrann.. det är ju verkligen bland det vackraste som finns med gravidmagar.. & åh vad jag kan sakna känslan av sparkarna däri.. känslan av att två hjärtan slår i min kropp..  & känslan av ett barn som växer & livnärs inuti mig.. 
 
  tänk att det var vår gosiga, underbara valter som låg däri, så mycket kärlek 
 
 

Kommentera inlägget här :