days that make life sparkle

publicerat i allmänt;
hej!
 
kände plötsligt ett stort behov av att dela med mig av några dagar ur mitt liv bara sådär.. vilket var längesen jag gjorde! jag har haft det så himla härligt de senaste dagarna & känner mig så lugn inombords på något vis. förra veckan hände så mycket på en & samma gång & jag minns hur jag på söndagen helgen innan kände ett tryck över bröstet över allt som skulle göras. veckan flöt på & allt gick bara så himla bra. bland annat sjöng jag på min brorssons dop i lördags & var lite nervös inför detta då jag tenderar att bli väldigt känslosam vid sådana tillfällen. det har hänt både en & två & tre gånger att känslorna tagit över & att jag har brutit ihop. den här gången lyckades jag hålla mina känslor i styr & trots nervositet kände jag mig stolt över att jag var modig nog att gå emot min rädsla kring att bryta ihop igen. 
 
i söndags morse åkte andreas (min sambo) & jag till stockholm tillsammans för att titta & lyssna på Darin. en välbehövlig resa för oss som haft några kämpiga veckor där vi inte riktigt varit överrens.. så fint att komma iväg på tumanhand & bara vara vi & göra något tillsammans som vi båda älskar. vi började med att träffa upp min fina vän Anna för att sedan fortsätta vidare mot vårt hotell på djurgården. vi bodde på scandic hasselbacken, som är beläget bara några meter från Cirkus där konserten skulle äga rum & jag hade bara hört gott om detta hotell innan vi var på plats (jag bodde faktiskt själv där för många år sedan när jag & min mamma var på musikal).. & det levde upp till alla mina förväntningar heeelt & hållet. såååå vackert på alla sätt & vis & helt perfekt beläget dels med tanke på att Cirkus låg så nära, men också eftersom det är så fantastiskt fint ute på djurgården! ett tips till alla er som letar boende i hotell-djungeln i stockholm.. vi kommer garanterat åka dit igen!
 
vackert på vintern, men huuuur ljuvligt på sommaren?!
(foto: Scandic Hasselbacken)
 
 
så himla fint välkomnande!
 
 
konserten med Darin var heeelt magiskt. från början till slut. förbandet Smith & Thell likaså. när Darin kom ut på scen inledde han med min absoluta favoritlåt "rädda mig" & det må låta töntigt & klyshigt & larvigt & allt sådant, men som jag rös! makalöst! 
 
under gårdagen tog vi det bara hur lugnt som helst, åt en underbar hotellfrukost & njöt av att bara vara. sedan gick vi en sväng på stan & besökte diverse butiker.. bland dessa var butiken "sekelskifte", vilken vi länge sett fram emot att besöka & vi hittade dit! här letade vi massa inspiration inför vår kommande badrumsrenovering & andra lite mindre projekt vi har innan det. sååå himla härligt att gå runt bland material & ting från en svunnen tid & så tur för oss att vi har ett gammalt hus att ta omhand & att vi önskar återskapa dess forna glans, med moderna inslag. senare tog vi tåget hem till våra underbara barn som vi längtat så mycket efter. tänk att man kan känna sig så trött & längta bort något enormt från vardagen, men när man väl kommer bort längtar man hem till allt det där igen. det är väl det livet handlar om.. ups & downs & allt däremellan. 
 
ta hand om er, kram!
 
 

Kommentera inlägget här :